Crise humanitaire sur la frontière Tuniso-Libyenne

A CALL FOR HUMANITARIAN AID

Thousands of people of various nationalities continue to assemble on the Libyan-Tunisian border, fleeing the barbarism of Kadafi. Tunisia’s temporary government is unable to cope alone with this influx of refugees. In the meanwhile, ordinary Tunisian citizens are doing their best to meet the desperate needs of the refugees.

Given the number of arrivals and the slowness of many countries to repatriate their citizens, we are making this urgent call:

1 - To all the States having refugees in Tunisia, we extend an urgent request to send humanitarian assistance and sufficient transportation to repatriate their citizens.

1 - To all the countries with refugees in Tunisia, we urge you to speed up the delivery of humanitarian assistance and transportation to repatriate citizens.

2 - To the international humanitarian organizations, we extend an urgent request for reinforcement of their workforce, their equipment and abilities to cope with the situation.

3 - To all governments around the world, we urge you to send qualified teams, equipments and other necessities to support humanitarian organizations on the ground.

4- To all citizens around the world, we urge you to collect money, food, medicines and equipment and send them to the ground.

5- To the media around the world, we urge you to provide coverage on the situation.

6 – To the temporary Tunisian government, to take concrete measures to help humanitarian organizations.

-----------------------------------------------------------

APPEL A L’AIDE HUMANITAIRE

A la frontière Tuniso-Libyenne des milliers de personnes de toute nationalité affluent en continu, fuyant la barbarie de Kadafi. Le gouvernement provisoire tunisien ne peut faire face seul à cet afflux. Les citoyens tunisiens ont participé en masse pour répondre aux besoins des réfugiés et les ont aidé avec leurs moyens personnels.

Mais vu le nombre d'arrivants, et vu la lenteur des différents Etats à rapatrier leurs citoyens, nous faisons cet appel urgent :

1- A tous les Etats ayant des ressortissants réfugiés sur le territoire tunisien, nous adressons une demande urgente pour l’envoi d’une aide humanitaire et de moyens de transport suffisants pour rapatrier leurs citoyens.

2- A toutes les organisations humanitaires internationales, nous adressons une demande urgente pour le renforcement de leurs effectifs et de leurs moyens pour que ceux-ci soit à la hauteur de la situation.

3- Aux gouvernements du monde, nous adressons une demande urgente pour l’envoi de personnel qualifié et d’aides matérielles pour soutenir les organisations humanitaires.

4- Aux citoyens du monde, nous adressons une demande urgente pour la collecte d’argent, de nourriture, de médicaments et d’équipements, et leur envoi à destination.

5- Aux medias du monde, nous adressons une demande urgente pour couvrir la situation à la frontière.

6- Au gouvernement provisoire tunisien, nous adressons une demande urgente  pour assumer ses responsabilités, et prendre des mesures concrètes afin d'aider les organisations humanitaires.